środa, 24 sierpnia 2016

"Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender"- L. Walton

Cześć!
Mam dla Was kolejną recenzję :3. Dziś przedstawię Wam "Osobliwe i cudowne przypadku Avy Lavender", autorstwa Leslye Walton.

Książkę, którą Wam dziś przedstawię, pokazała mi Rita (Rituś :*) z RiriBooks <3. (Pozdro kochana :* ). Tak jak ją, zainspirowała mnie okładka tej książki, która jest po prostu... przepiękna!
Gdy kupiłam tę książkę najpierw byłam nią zachwycona. "Toć to musi być wspaniałe!". Potem miałam fazę "Jeeezu, nie poleciałam na okładkę... tak się nie robi, Oliwia, co ty robisz ze swoim życiem. Nie oceniaj książki po okładce! Bez sensu." Gdy pakowałam się na wakacje szybko wzięłam "Osobliwe i cudowne..." ze sobą. Postanowiłam pozytywnie nastawić się do tej opowieści i... bardzo dobrze! Jest to jedna z najlepszych książek młodzieżowych, z jaką się zetknęłam.
Historia Avy rozpoczyna się od opowieści głównej bohaterki o dziejach jej rodziny. Przeprowadzka, ciężkie życie w Ameryce, plotki sąsiadów, które niszczą interes rodzinny, niespodziewane odwiedziny śmierci. Na dokładkę ciąża. A potem narodziny dzieci. Co może być smutnego w początku nowego życia? Jak widać bardzo wiele...
Ava nie jest normalną dziewczyną. Ludzie uważają dziewczynę za anioła, ponieważ na jej plecach znajdują się wielkie, piękne skrzydła. Przez niewytłumaczoną medyczną przypadłość matka dziewczyny trzyma ją pod kluczem. Prawie nie ma kontaktu z innymi ludźmi. Przez to zaczyna uciekać. Wymykać się ze znajomymi. Podczas jednego z jej wyjść dochodzi do tragedii. Nikt się tego nie spodziewał. Czy ktoś, kto uchodzi za rozsądnego, prawego człowieka może dopuścić się takiej okrutnej zbrodni? Czy wyjątkowość dziewczyny stanie się jej udręką? Jakie to uczucie, gdy Twoje marzenie się spełnia, przez co Twoje życie zmienia się w pełny bólu koszmar, który chcesz skończyć? Co, jeśli miłość, na którą czekamy znajduje się pod naszym nosem?
Na te wszystkie pytania można znaleźć odpowiedzi w utworze pani Walton. W pozornie prostej książce o życiu nietypowej nastolatki można znaleźć wiele ważnych zdań, które mogą otworzyć nam oczy.
Jeśli chcecie poznać odpowiedzi na wszystkie pytania postawione wyżej, koniecznie przeczytajcie "Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender"!
Tak wygląda okładka :)

~~Oliwia Olinek Ciri

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pamiętaj, aby Twój komentarz był zgodny z netykietą- nie używaj wulgaryzmów i nie obrażaj nikogo ;)